دستورالعمل اجرای طرح تحول یادگیری وظیفه مدار (Task-Based Learning) در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش. هدف اصلی این طرح، تغییر رویکرد آموزشی به سمت شایستگی‌محوری است تا دانش‌آموزان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی نقش خود را در جامعه با حداکثر اثربخشی ایفا کنند. این راهنما متدهای متنوعی را برای طراحی موقعیت‌های یادگیری معرفی می‌کند، شامل یادگیری اکتشافی، ابتکاری، نقشه‌ ذهنی و استفاده از تکنیک‌های خلاقانه مانند SCAMPER. علاوه بر این، سند یک روند اجرایی ساختاریافته شامل ابلاغ به استان‌ها، تولید محتوا، اجرای آزمایشی تدریس، و ثبت و تحلیل داده‌ها برای بهبود مستمر را مشخص می‌کند. در پایان نیز، کاربرگ‌هایی برای سنجش ارزش یادگیری در محیط واقعی، تلفیق شایستگی‌های فنی و غیرفنی، و طراحی سناریوهای تدریس مبتنی بر حل مسئله ارائه شده است.

#کمپین_ما_با_هم_می‌آموزیم
#آذربایجان‌_شرقی
#درس_پژوهی
#یادگیری_وظیفه_مدار

کانال درس پژوهی استان آذربایجان‌شرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *