جلسه تدوین برنامه عملیاتی

طی جلسه ای که روز دوشنبه ۹ مهر ماه برگزار شد برنامه عملیاتی گروه حسابداری استان آذربایجان شرقی با حضور تمام سرگروه های استانی تدوین شد.

 

به نام خدا

چارچوب برنامه عملیاتی سالانه گروه آموزشی حسابداری استان آذربا یجان شرقی ( ۱۴۰۴-۱۴۰۳)

برآورد اعتبارزمان اجرابرنامه اقدام سرگروهشرح وظایفقلمرو فعالیتاصولاهداف
طی سال برگزاری کارگاه آموزشی-۱۲شناسایی و ارایه الگوهایی برای توانمند سازی معلمان و مدیران در هنرستان ها و فعال سازی گروه‌های آموزشی استان‌ها و مناطق باهماهنگی دفاتر مربوط درحوزه ستاد (فعالیت شماره ۱۲ شیوه نامه)-۱مشارکت درآموزش و توانمندسازی معلمان در چهارچوب”برنامه درس ملی” و برنامه‌های درسی و تربیتیشایسته محوری و تخصصگراییتوسعه مستمر شایستگی‌ها و مهارت‌های تخصصی حرفه‌ای معلمان با بهره‌گیری از ظرفیت درون و برون سازمانی
طی سالبرگزاری جلسات هم فکری-۱۰ترویج فرهنگ خود راهبری ،خود یادگیری وخود ارزیابی میان سرگروه های آموزشی

،معلمان و مدیران مدارس (فعالیت شماره ۱۰شیوه نامه)

-۹ مشارکت موثر در سنجش صالحیتهای تخصصی و حرفه‌ای معلمان و همکاری در انتخاب معلمان نمونه بر اساس شیوه نامه مربوط
در زمان تعیین شدهفراخوان طرح درس ملی-۱کمک به اجرای مطلوب سند برنامه درس ملی (فعالیت شماره۱ شیوه نامه)-۳مشارکت در طراحی تدوین اجرا و ارزشیابی برنامه های درسی و تربیتی و تولید منابع آموزشی و تربیتی در سطح مدرسه منطقه استان و ملیمشارکت پذیری و مشارکت جویی 

 

ارتقای نقش معلمان در طراحی و تدوین اجرا نظارت و ارزشیابی برنامه های درسی و آموزشی و افزایش ارتباط و تعامل اثربخش بین معلمان و برنامه‌ریزان درسی

در زمان تعیین شدهفراخوان تولید محتوای آموزشی-۴مشارکت فعال درطراحی  ,تولید و اعتباربخشی برنامه های درسی و تربیتی (فعالیت شماره ۴ شوه نامه)
در زمان تعیین شدهبرگزاری آزمون آنلاین و وبینار ها-۸مشارکت در برنامه ریزی واجرای طرح ها وبرنامه های ستادی و استانی (فعالیت شماره ۸ شیوه نامه)

 

-۷برگزاری مسابقات ودوره های آموزش مجازی (فعالیت شماره ۷ شیوه نامه)

-۴ مشارکت در برنامه ریزی و اجرای جشنواره های علمی و الگوهای برتر تدریس، مسابقات و المپیادهای علمی و فرهنگی، عملی و مهارتی دانش آموزان و معلمان با رویکردهای نوین
طی سالفراخوان بررسی محتوای کتب درسی-۳تحلیل محتوای برنامه درسی و تربیتی با مشارکت سرگروههای آموزشی و تربیتی استانها (فعالیت شماره ۳ شیوه نامه)-۲ بررسی و اظهار نظرتخصصی در باره برنامه ها، کتابهای درسی و مواد آموزشی
در زمان تعیین شدهفراخوان تحقیق علمی و پژوهشی-۹ تعامل اثر بخش با انجمن های علمی معلمان و مراکز علمی دانشگاهی، پژوهشی و

فناوری ملی و بین المللی (فعالیت شماره ۹ شیوه نامه)

-۵ تعامل اثربخش با انجمنهای علمی معلمان، پژوهشسراهای دانشآموزی و مراکز علمی دانشگاهی، پژوهشی و فناوری داخلی و خارجیمحوری پژوهش  و خالقیت‌ مداری 

 

گسترش فرهنگ پژوهش و توسعه تحقیق کاربرد آن در مدارس

طی سالبه روز رسانی سایت و گروه شاد-۵به اشتراک گذاشتن آخرین یافته های علمی ,پژوهشی وآموزشی وانتشار اخبار از طریق سایت دبیرخانه(فعالیت شماره ۵ شیوه نامه)

 

-۷ طراحی و انجام پژوهشهای کاربردی، با تاکید براقدام پژوهی (پژوهش حین عمل) و درس پژوهی

 

 

 

در زمان تعیین شدهفراخوان ارسال تجربیات علمی همکاران-۸مشارکت دربرنامه ریزی واجرای طرح ها وبرنامه های ستادی (فعالیت شماره ۸ شیوه

نامه)

-۱۰ مشارکت موثر در مستند سازی و اشاعه دیدگاه‌ها و تجربیات موفق

معلمان و مدارس(مدیریت دانش)

رقابت پذیری سالم و اثربخشتبادل نظر و تجربه بین اعضای گروه های آموزشی و تربیتی در فرایند تعلیم و تربیت و پرورش خالقیت و نوآوری در آنان و انتقال آن به سایر معلمان
طی سالارسال مطالب و محتواها از طریق شاد و سایت گروه های آموزشی-۶ شناسایی ومعرفی وب گاه ها ,محتوا ی آموزش الکترونیکی دروس ,اساتید صاحب نظران ,تجارب برتر معلمان وسایر منابع آموزشی از طریق سایت دبیرخانه (فعالیت شماره ۶ شوه نامه)
در زمان تعیین شدهبرگزاری کارگاه و دوره آموزشی-۲برگزاری نشست های تخصصی ساالنه برای سرگروه‌های آموزشی و تربیتی (فعالیت شماره ۲ شیوه نامه)-۸ راهبری حرفه ای معلمان و نظارت بر عملکرد آنان، با تاکید بر نظارت

بالینی

مسئولیتپذیری و پاسخگویینظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی و معلمان  مدارس  و  ارائه پیشنهادهای لازم
در زمان تعیین شدهانجام نظارت بالینی از نواحی و مناطق طبق برنامه اعلامی-۱۱ نظارت بالینی از فرایند آموزش هنرآموزان و ارزیابی از عملکرد گروه های آموزشی و تربیتی (فعالیت شماره ۱۱شیوه نامه )

رئیس اداره تکنولوژی و  گروه های آموزشی استان سرکار خانم ایرجی                                                        سرگروه حسابداری: فاطمه حق هشترودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *